2 är mer än dubbelt så jobbigt än 1

Att ha två barn ganska så tätt kräver ganska så mycket.

Saker att ha med på utflykt tex:

*barnvagn (till den minsta)
*välling
*haklapp
*nån sorts leksak/gosedjur
*Blöjor (inte att förglömma)
*tvättlappar likaså
*nåt drickbart till det större barnet
*fika till de vuxna (givetvis)
*å alla dessa kläder som ska tas på (ge mig vår nu !)

Har säkert glömt en del för min hjärna går på lågvarv just nu, lilleman sover för tillfället och den större är på dagis.

Alltid är det någon vaken, sover den minsta så är den större vaken. Middagslur existerar inte för den större längre. När det gjorde det så kunde han sova i 3 timmar vilket var lyx inser man nu.
Men å andra sidan så är man inte lika bunden till den där sovtiden längre. Man kan hitta på saker hela dagen om man vill och har orken :o)

När den ene inte skriker så gör den andre det eller är avundsjuk och trotsar (väldigt ofta). Mitt tålamod är inte det bästa så slutar ofta med att jag ger med mig. Vilket den större vet och utnyttjar :o(

Men trots allt detta jobbiga så får man 1000 ggr tillbaka.

När jag varit ledsen nån gång så har E klappat mig på huvudet och sagt:
- det är bra nu mamma, nu är det bättre ! så sweet

Klämde mitt finger i dammsugaren häromdagen .
Det gick E och tjatade om hela dagen och skulle se på mitt finger och trösta mig hihi

Kan sitta hela dagarna och beundra mina underbara barn !

Så tveka inte ni som går i syskontankar för det är definitivt värt all möda ;o)

Alltså egentligen var detta inlägg ganska värdelöst. Titta på "familjen annorlunda" så förstår ni varför.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Kunde inte sagt det bättre själv. KRAM smulan, me lajjk jo a lot.

2009-03-12 @ 19:41:59
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0